18 november 2021 
2 min. leestijd

Waarde delen versus altijd willen verkopen

Toen ik begon met coachen, een aantal jaar geleden, kreeg ik wel eens de vraag: “Ik durf niet zoveel waarde te geven, want wat nou als dit alles is dat ik te bieden heb?”.

Veel van mijn klanten durfden geen waarde te delen omdat ze bang waren dat ze niks meer te bieden hadden aan de klanten die iets bij hun kochten. Dat is natuurlijk helemaal niet waar en werkt juist averechts.


De reis van je klanten

Je (potentiële) klanten maken een bepaalde reis door. Tijdens deze reis is het aan jou om deze klanten te overtuigen om met jou aan het werk te gaan. Wat ik veel deel op bijvoorbeeld social media en via mijn podcast, is een stukje bewustwording. Dit gaat vaak over bepaalde gedachtegangen, mijn inzichten. Mijn ervaringen, enz. Op deze manier wordt je helemaal meegenomen in mijn processen. Dit geeft vertrouwen en kan ervoor zorgen dat klanten het gevoel krijgen dat ze mij kennen.

Wat ik vaak merk bij ondernemers die dat niet durven, is dat ze de plank volledig misslaan. Wanneer jij geen tot weinig waarde deelt, ga je het op de lange termijn niet redden. Mensen krijgen geen verbinding met je, ze herkennen zich niet in jou. Alleen maar diensten promoten gaat dus niet werken.


Hoe kun je nou wel die waarde geven online?

Dit doe je door je echt te gaan verdiepen in wat jouw doelgroep nodig heeft. Je moet kunnen zorgen voor dat stukje bewustwording. Het is goed om te kijken naar wat jouw klant moet weten voordat hij/zij over gaat op een aankoop. Wat zijn deze processen van deze klanten?

 

Waarde delen is belangrijk

Dit is iets dat veel ondernemers vergeten. Ze bedenken een product/dienst, werken dit achter de schermen uit en lanceren dit dan. De promotie van het product/dienst komt dan veel te laat. Dit is dan veel te veel gericht op verkoop en dat vinden mensen vaak niet leuk. Door van te voren al waarde te delen en mensen mee te nemen in je processen, gaan ze je veel sneller vertrouwen en over op een aankoop.

Durf die waarde te delen. Je kunt beter te veel geven dan helemaal niets. Hierdoor kom je ook onder de aandacht en dat is in de online wereld heel belangrijk. Dan weten mensen ook wie je bent en waarom ze bij jou moeten zijn. Het zou super zonde zijn als jij al deze kansen laat liggen.

 

Ga hier lekker mee aan de slag en durf die waarde te delen!

Over de schrijver
Jij hebt als coach een verhaal te vertellen. Ik help je dit te vermarkten en te verkopen in strategische sprintsessies, waardoor je met zelfvertrouwen een succesvolle online business bouwt.
Reactie plaatsen
arrow_drop_up arrow_drop_down