04 november 2021 
3 min. leestijd

Hoe je een conversatie opgang houdt, nadat je jouw aanbod gedeeld hebt via de DM

Ik hoor wel eens van klanten dat ze gesprekken hebben in hun DM’s die compleet stil vallen nadat jij je aanbod hebt gedaan. Misschien herken jij dit wel of heb je dit van anderen gehoord. Veel ondernemers weten namelijk niet zo goed wat ze dan moeten doen. Het is super zonde als het gesprek stil valt in je DM, want dit hoeft niet.

 


Je wil graag gesprekken hebben met je volgers en potentiële klanten maar lukt het je niet goed om gesprekken in je DM te krijgen. In deze blog wil ik een paar tips met je delen over hoe jij het gesprek op gang kunt houden.


Tip #1 

Deel zoveel mogelijk waarde op je social media en nodig mensen uit voor een gesprek in je DM. Dit praat makkelijker en persoonlijker dan via reacties in de comments.

 

Tip #2 

Deel persoonlijke berichten. Ga niet copy pasten want dit komt niet goed over. Je wil dat degene met wie jij aan het praten bent zich speciaal voelt. Begin dus met een persoonlijk bericht.

 

Tip #3 

Laat een voice message achter. Op deze manier kun jij ook je energie in je stem laten horen. Dit maakt het heel persoonlijk en geeft een beeld van wie je bent.

 

Tip #4

Ga nog een stapje verder en stuur een video. Zo kan de ander alles van jou zien, waardoor die persoon zich echt gehoord voelt.


Tip #5

Ga in gesprek met de ander en vraag wat de reden hiervoor is. Wat is hetgeen waar die persoon tegenaan loopt.

 

Tip #6

Hou de gesprekken bij die je hebt, zodat je merkt wanneer een gesprek stilvalt en je hier een paar dagen later weer aandacht aan kunt besteden. Creëer een follow up plan en blijf vragen stellen.

 

Tip #7

Maak concreet wat voor jou werkt. Hoe deel jij je aanbod? Stuur je iemand direct naar je aanbodpagina? Of spreek je liever iemand 1-op-1?

 

Tip #8

Kijk goed of de persoon met wie jij je  aanbod deelt een geschikte persoon is. Is dit een potentiële klant? Kun jij deze persoon echt helpen?

 

Tip #9 

Wanneer iemand nee zegt kan dit ook nog een ja worden op later termijn. Hou het gesprek op gang en misschien komt deze klant op een later tijdstip wel bij jou terug. Op deze manier bouw jij een nog diepere connectie op met je potentiële klant.

 

Weet wat je deelt, zorg voor een goede energie, maak een follow up plan en laat de gesprekken niet dood lopen. Met deze tips weet ik zeker dat je veel meer verbinding en connectie met elkaar kunt creëren.

Over de schrijver
Jij hebt als coach een verhaal te vertellen. Ik help je dit te vermarkten en te verkopen in strategische sprintsessies, waardoor je met zelfvertrouwen een succesvolle online business bouwt.
Reactie plaatsen
arrow_drop_up arrow_drop_down