15 april 2021 

De belangrijkste elementen voor een (online) lancering van meer dan 15k omzet

Als je een online ondernemer bent en wilt gaan lanceren of dit in de toekomst wilt gaan doen, dan kan het best interessant zijn wat ik met je ga delen.

​​Als je denkt dat je er niet zo veel voor hoeft te doen, dan heb je het mis.

Los van het hebben van gesprekken met anderen tijdens een lancering gaat er veel aan vooraf.

​​​​​ Een aantal elementen zijn belangrijk voor het behalen van dit soort grote doelen.

Toen ik van de week op instagram een poll maakte en deelde dat ik uit mijn laatste lancering meer dan 15k aan verwachte omzet had omgezet was 97% benieuwd hoe ik dit precies gedaan had. ​​

Omdat ik dit jou ook gun heb ik hier een blog over geschreven.

Benieuwd geworden?

 

Alweer een tijd geleden lanceerde ik de  Pak Je Podium Challenge. Ik wist van te voren niet wat er uit de lancering zou komen maar dit is een van de beste lanceringen geworden.

Ik heb 1000 euro aan advertentie kosten gespendeerd en daar is 15K aan omzet uitgekomen. Dit heeft te maken gehad met een aantal elementen.

#1 Geloof in jezelf.

Het maakt een enorm verschil wanneer jij in jezelf gelooft. Als jij in jezelf geloof laat jij je niet tegenhouden en ga jij verder dan die nee.

#2 Vertrouw in je product en je business

Wanneer jij volledig achter je product en je business staat straal je dit ook naar buiten uit waardoor je geloofwaardigheid en een expertstatus creëert.

#3 Creëer een helder aanbod.

Wanneer je aanbod helder hebt, kun jij hier een duidelijke strategie aan koppelen.

#4 Weet wat je waard bent.

Naast het feit dat je een helder aanbod moet hebben is het ook belangrijk om te kijken naar wat je waard bent. Bekijk welke transformatie jij teweeg brengt bij je klanten en durf hier de juiste prijs voor te vragen. En ja je mag hier (veel) geld voor vragen, je helpt immers je klanten met het realiseren van hun dromen.

#5 Werk aan je ondernemer skils.

Weet wat er schuilt gaat in de gedachten van je klant zodat jij hier een passende sales strategie voor kunt creëren. Verdiep je in sales, psychologie, marketing, …

#6 Werk met duidelijke doelen.

Wanneer jij een doel voor ogen hebt weet je waar je heen moet bewegen en blijf jij altijd focus houden op de juiste dingen.

#7 Gun jezelf positiviteit.

Praat positief tegen jezelf. Jij kunt dit, het gaat je lukken en ja het is ook voor jou weggelegd!

#8 Go for the no

Hoe meer nee je krijgt, hoe dichter je bij de JA zit. Hoe meer fouten je maakt hoe meer je leert. Durf risico’s te nemen en wees niet bang om te falen. Je faalt pas wanneer jij bepaalt om te stoppen, de rest zijn lessen.

#9 Maak impact

Al is het maar voor jezelf maar maak impact.

#10 Blijf altijd in jezelf investeren.

Blijf in jezelf investeren want dit is nog altijd de beste investering die je kunt maken. Het is misschien niet direct maar je krijgt hier altijd veel meer voor terug.

#11 Werk AAN je business

Werk niet alleen in je bedrijf maar ook AAN je bedrijf. Blijf bouwen aan je eigen toekomst.

#12 Geloof in de wet van de aantrekkingskracht

Wees dankbaar voor wat je hebt, blijf focussen op je doelen en visualiseer je toekomst. Het werkt echt!

Dit zijn de 12 elementen die mij helpen om van een lancering een succes te maken. Met welke van deze elementen ga jij aan de slag? Laat het me weten!

Over de schrijver
Jij hebt als coach een verhaal te vertellen. Ik help je dit te vermarkten en te verkopen in strategische sprintsessies, waardoor je met zelfvertrouwen een succesvolle online business bouwt.
Reactie plaatsen

arrow_drop_up arrow_drop_down