Een van de vragen die ik regelmatig van ondernemers krijg is ‘HOE bouw ik een enorme following”? Wat is er belangrijk in het bouwen van kwalitatieve volgers?
Op CH (je kunt me volgen onder @artjannaharkhoe) hoste ik een room waarbij ik met een aantal ondernemers in gesprek ging.
Een van de ondernemers had een enorme following op Instagram +14000 en Facebook en heb haar toen een aantal vragen gesteld waar 4 heldere en waardevolle stappen zijn uitgekomen die ik in deze blogt deel waarmee jij vandaag direct aan de slag kunt gaan.
Het wordt veel makkelijker om klanten te vinden voor jouw product of dienst wanneer jij een enorme following hebt. Bij de een verloopt dit wat makkelijker dan bij de ander. Dit heeft met een aantal punten te maken. Het begint bij het delen van content op verschillende platformen. Denk aan facebook, Instagram, Clubhouse, noem maar op. Deze platformen zijn geschikt om jezelf op een leuke manier te laten zien. Vergeet niet dat wanneer je volgers aantrekt je weet wie je aantrekt. Je moet namelijk iets aan je volgers hebben.
Een enorme following kan je opbouwen met de volgende stappen:
Stap 1: Kies een niche
Bepaal de niche waar je in zit. Kies een niche waar je energie van krijgt en waar jij dag en nacht aan wil werken en waarde in wil delen.
Stap 2: Zorg voor een opvallende feed
Mensen volgen je eerder wanneer je een mooie feed hebt. Je volgers moeten zich geroepen voelen om zich ergens bij aan te sluiten.
Stap 3: Blijf je message constant delen
Wees zichtbaar met waardevolle content, mensen gaan je volgen voor de waarde die je deelt. Wie ben jij en waar sta je voor? Vertel je verhaal keer op keer weer.
Stap 4: Bouw een persoonlijke band op met je volgers
Ga die connectie opzoeken, maak verbinding. Heb een duidelijke visie zodat je weet waar jij je volgers mee naar toe wil nemen. Hoe beter ze jou begrijpen, hoe makkelijker het wordt om die echte connectie met ze te vinden.
Deel niet alleen informatie maar laat ook eens je gezicht zien of wat er gebeurt achter de schermen.
Bonus tip: Gebruik de content die je maakt op een slimme manier, hergebruik content op verschillende kanalen. Zo kun je een live video op facebook ook omzetten naar een podcast. Wanneer jij je content op meerdere kanalen deelt ben je beter zichtbaar online. Laat jezelf zien.
Voor nu wil ik je bedanken voor het lezen en ik hoop dat je iets aan deze stappen hebt. Mocht je nog vragen hebben aarzel dan om mij een berichtje te sturen via Instagram of op info@artjanna.nl