13 mei 2021 

De 10 veelgemaakte fouten bij het claimen en behouden van je positionering

Personal branding is steeds minder een concurrentievoordeel en steeds meer een vereiste geworden. In deze online wereld is iedereen een persoonlijk merk.

Jouw online brand is één van je belangrijkste tools voor je online marketing. Het is wat jou onderscheidt van je concurrenten en zet de toon voor alles wat je online doet. Helaas maken veel ondernemers dezelfde fouten die hun autoriteit, geloofwaardigheid en like-factor beïnvloeden. Dus voorkom deze fouten bij het bouwen van je personal brand!

Aangezien we allemaal van de online wereld profiteren, moedig ik je aan om na te denken over je persoonlijke merk.

Benieuwd geworden?

 

Lees in deze blog over deze veel gemaakte fouten bij het claimen en behouden van je positionering om te voorkomen dat je dezelfde blunders maakt.

Fout #1 Je denkt dat het niet voor jou van toepassing is.

Jezelf positioneren oftewel personal branding gaat over marketing en jezelf onderscheiden.
Dit betekent dus dat jij jezelf online moet laten zien. Wanneer jij je bedrijf wil laten groeien is het dus noodzakelijk om in actie te komen en zichtbaar te worden.

 

Fout #2 Je wil niet opvallen in de markt.

Veel ondernemers kijken naar wat anderen doen, proberen dit zelf en verwachten dat ze dezelfde resultaten behalen. Wat je wil is dat je het anders gaat doen dan anderen, op die manier kun je een unieke positie in de markt claimen. Je wil niet als een van de vele gezien wordt maar als autoriteit in jouw branche.

 

Fout #3 Je doet jezelf voor als een ander

Jezelf voor doen als iemand anders is niet vol te houden. Wees jezelf maar overdrijf het niet. Authenticiteit zorgt voor relaties en je personal brand. Je doet het voor jezelf.

 

Fout #4 Je wacht tot er iets ergs gebeurd

Wanneer je wacht moet je het weer herstellen. Veel mensen realiseren zich pas hoe belangrijk hun online aanwezigheid was als er zich een probleem voortdoet. Een beetje werk nu maakt het makkelijker voor de toekomst.

 

Fout #5 Je bent niet consistent genoeg

Succesvolle brands zijn herkenbaar. Mensen moet jou gaan herkennen aan je kleuren, je toon en je verhaal. Wanneer jij niet consistent bent brengt dit mensen in verwarring en kunnen ze je zelfs gaan wantrouwen.

 

Fout #6 Je branding matched niet met je kernwaarde

Wil je overkomen als informeel en fun? Of wat zakelijker en serieuzer? Dan is het belangrijk dat je daar je image op aanpast. Op die manier kunnen mensen met je connecten .

 

Fout #7 Je kent jezelf niet goed genoeg

Denk na over wat je precies gaat delen en plaatsen. Wat maakt jou uniek? Wanneer je dit weet wordt het makkelijker voor jezelf maar ook voor anderen om zich hiermee te identificeren.  Als jij jezelf niet door en door kent kun jij jezelf niet positioneren in de markt

 

Fout #8 Je denkt dat een brand bouwen niet veel tijd kost

Het bouwen en onderhouden van een merk is veel meer dan het hebben van een website en social media kanalen. Het gaat steeds meer over het creëren waardevolle content, het delen van hele goede content en jezelf onderscheiden van de rest.

 

Fout #9 Je wil het iedereen naar zijn zin maken

Je zult nooit alles voor iedereen zijn. Durf keuzes te maken als ondernemer. Deel je mening met respect uiteraard, maar sta waar jij voor staat.

 

Fout #10 Je bent niet zichtbaar genoeg

Als je niet genoeg content post en weinig tot geen interactie hebt dan ben je niet onder de aandacht. Deel regelmatig en dagelijks waardevolle content. Mensen moeten jou tegenwoordig steeds vaker zien voordat ze je vertrouwen, 11-17 keer om precies te zijn.

 

Dit zijn de meest gemaakte fouten bij het claimen en behouden van je positionering. Wat herken je bij jezelf en waar ga jij mee aan de slag? Laat het me weten!

Over de schrijver
Jij hebt als coach een verhaal te vertellen. Ik help je dit te vermarkten en te verkopen in strategische sprintsessies, waardoor je met zelfvertrouwen een succesvolle online business bouwt.
Reactie plaatsen

arrow_drop_up arrow_drop_down