27 mei 2021 

4 Redenen waarom je eerst in jezelf moet investeren voordat klanten dit in jou kunnen doen

Ik spreek regelmatig ondernemers die het spannend vinden om in zich zelf te investeren.

Ze willen dan heel graag coaching of een programma volgen, maar durven dan niet.

Of vinden het erg spannend.

Ik was ook zo een persoon begin van mijn onderneming.

Spannend dat ik het vond, maar ik deed het toch.

Ik waagde iedere keer de sprong in het diepe.

Nu weet ik, dat om echt succesvol te zijn met mijn bedrijf, investeren nodig is.

En dat is ook wat alle succesvolle mensen weten: om te zorgen dat mensen in jou gaan investeren, moet je eerst investeren in jezelf.

Waarom is dat precies? In deze blog deel ik 4 redenen.

1 Op het moment dat jij in jezelf investeert dan ga je ervaren hoe investeren werkt.

Je staat letterlijk aan de andere kant waardoor je meer gaat letten op de personen of diensten. Je merkt hoe ze te werk gaan en neemt hier dingen uit mee voor je eigen klanten. Hier halen jouw klanten weer profijt uit.

 

2 Wanneer je in jezelf investeert ga je ook van alles doen om die investering terug te verdienen.

Je neemt je nieuwe kennis mee in je bedrijf, je gaat hiermee aan de slag. Je werk komt op een ander niveau te staan. Je geeft deze energie en aandacht ook door aan je klanten waardoor ze weten dat hun investering in goed handen is.

 

3 Op het moment dat je gaat investeren in je bedrijf, dan zeg je tegen jezelf dat je in jezelf gelooft.

Als je gaat investeren betekent dit dat jij jezelf serieus neemt en in jezelf gelooft. Dit zien klanten ook en gaan ervaren dat ze ook in jou kunnen geloven.

 

4 Je kunt je klanten beter overtuigen om je diensten te kopen.

Je weet wat je voor je klanten kunt betekenen omdat jij zelf ook investeert. Je laat je hierdoor ook minder makkelijk uit het veld slaan wanneer iemand zegt dat het te duur is omdat jij denkt dat het niet zo is. Als jij dat ook zou vinden zou je zelf ook niet investeren.

 

Wanneer jij gaat investeren in de tools en kennis die je bedrijf nodig heeft krijg je ook het bedrijf dat je graag wil hebben.

 

Wanneer het nog niet mogelijk is om grote bedragen te investeren kan het een goed idee zijn om te gaan kijken hoe je dat wel voor elkaar krijgt en wat je wel kunt doen.

 

Allen cursussen gericht op je vak zijn niet genoeg, dit helpt je wellicht om een echte vakman of vakvrouw te worden maar dit gaat je niet voldoende helpen om een echt ondernemer te worden. Je klanten zullen merken dat jij jezelf ook serieus neemt, waardoor ze makkelijker in jou gaan investeren.

 

Mocht je hier hulp bij nodig hebben stuur mij dan een dm of mail naar info@artjanna.nl

Over de schrijver
Jij hebt als coach een verhaal te vertellen. Ik help je dit te vermarkten en te verkopen in strategische sprintsessies, waardoor je met zelfvertrouwen een succesvolle online business bouwt.
Reactie plaatsen

arrow_drop_up arrow_drop_down